Λίγο μετά την πρώτη δίκη για το ελληνικό metoo, αναβλήθηκε σήμερα Πέμπτη 11/2 από το Μικτό Ορκωτό Εφετείο της Αθήνας η εκδίκαση της υπόθεσης με κατηγορούμενο για παιδοφιλία τον ντράμερ των Πυξ Λαξ Γιώργο Γιαννόπουλο. Ο καλλιτέχνης θα δικαζόταν για γενετήσιες πράξεις με ανήλικη, όταν εκείνη ήταν 6 με 8 ετών.
Στην πρωτοβάθμια δίκη ενώπιον του ΜΟΔ Αθηνών, τον Απρίλιο του 2019, ο κατηγορούμενος κρίθηκε κατά πλειοψηφία 5-2 ένοχος αποπλάνησης ανηλίκου που δεν είχε συμπληρώσει τα 12 έτη και του επεβλήθη ποινή κάθειρξης 12 ετών χωρίς ελαφρυντικά. Ο κατηγορούμενος όμως άσκησε έφεση και αφέθηκε ελεύθερος, υπό τον όρο της εμφάνισής του στο Α.Τ. της κατοικίας του δύο φορές τον μήνα.
Για πότε πήρε αναβολή η δίκη
Η δίκη λοιπόν με κατηγορούμενο τον 17χρονο, πήρε αναβολή για τις 11 Απριλίου, λόγω προβλήματος υγείας παράγοντα της δίκης, σύμφωνα με το protothema.gr
O Γιώργος Γιαννόπουλος στο Εφετείο με την κατηγορία αποπλάνησης 6χρονης
Το χρονικό της υπόθεσης
Η αρχή του εφιάλτη για την ανήλικη έγινε σε παραθεριστική περιοχή της ανατολικής Αττικής το φθινόπωρο του 2011. Η οικογένεια της ανήλικης, που είχε εξοχικό λίγα μέτρα μακριά από αυτό του (τότε 60χρονου) ντράμερ, βρισκόταν εκεί κυρίως τα Σαββατοκύριακα. Ο κατηγορούμενο Γιώργος Γιαννόπουλος, και λόγω της αναγνωρισιμότητάς του αλλά και καθώς είναι πατέρας δύο ενήλικων κοριτσιών, θεωρείτο από τους γείτονες πρόσωπο υπεράνω πάσης υποψίας.
Οι γείτονες άφηναν τα παιδάκια τους να παίζουν έξω από το σπίτι του, καθώς ο ίδιος τούς έδειχνε ιδιαίτερη αγάπη και τα απασχολούσε ευχάριστα. Ο χωματόδρομος που ένωνε τα λιγοστά σπίτια ήταν στην ουσία μια μεγάλη αυλή και τα παιδάκια της περιοχής μπαινόβγαιναν με σχετική άνεση στα σπίτια των γειτόνων, εν γνώσει των γονιών τους, όπως και του ίδιου. Ο εφιάλτης αποκαλύφθηκε τον Μάιο του 2013, όταν η μητέρα της ανήλικης αντιλήφθηκε ότι κάτι «περίεργο» είχε συμβεί μεταξύ του μουσικού και ενός άλλου ανηλίκου.
Όλα ξεκίνησαν όταν ένα ζευγάρι γειτόνων απαγόρευσε στο παιδί του να πηγαίνει στο σπίτι του 60χρονου τότε, δίνοντας το έναυσμα στη μητέρα της 8χρονης να διερευνήσει, εάν είχε συμβεί κάτι και στο παιδί της. Το κοριτσάκι, ξεπερνώντας την αρχική ντροπή του, αποκάλυψε ότι «κάθε φορά που πήγαινε στο σπίτι του» τού έβαζε παιδικές ταινίες και βιντεοκλίπ, και όσο αυτό παρακολουθούσε εκείνος «της έπιανε το πιπί και τον πωπό, και κουνούσε τα δάχτυλά του», ενώ άλλες φορές «της έπιανε το χέρι και το έβαζε στο πιπί του για να το χαϊδέψει», «ενώ χάιδευε με τα χέρια του» το στήθος της.
Αυτός ο εφιάλτης σύμφωνα με το δημοσίευμα, μάλιστα συνέβαινε, όπως προέκυψε, συστηματικά, κι έτσι οι γονείς, συγκλονισμένοι, οδήγησαν το παιδί τους ελάχιστες ημέρες αργότερα στην Υποδιεύθυνση Ανηλίκων της ΓΑΔΑ. Εκεί, η μικρή εξετάστηκε από εξειδικευμένη πραγματογνώμονα αξιωματικό, όπως προβλέπεται, ελέγχθηκε η αντιληπτική της ικανότητα και η ανήλικη κατέθεσε τι της συνέβαινε «με τελευταία φορά μία μέρα πριν της πει η μαμά της ότι δεν πρέπει να ξαναπάει εκεί».
«Στην προκειμένη περίπτωση, οι Αρχές λειτούργησαν υποδειγματικά. Κατέγραψαν την πρωτογενή μαρτυρία ενός κοριτσιού Β΄ Δημοτικού, αφού πρώτα αξιολογήθηκε η αντιληπτική του ικανότητα, περιγράφηκαν οι γενετήσιες πράξεις, ο τρόπος και οι περιστάσεις τέλεσής τους, καθώς και η συχνότητά τους.
Οι κρατούσες έρευνες και η βιβλιογραφία αναφέρουν ότι η αξιοπιστία ενός παιδιού τέτοιας ηλικίας, όταν η κατάθεσή του ληφθεί μεθοδολογικά σωστά, είναι ανάλογη εκείνης ενός ανηλίκου» σημειώνει στην «Espresso» ο συνήγορος των γονέων της ανήλικης Παναγιώτης Παπαϊωάννου. Όμως, ο αγώνας της οικογένειας για να τιμωρηθεί ο κατηγορούμενος και «επώνυμος» γείτονας ήταν μόλις στην αρχή του.
Παρά την εμπεριστατωμένη εισαγγελική πρόταση για παραπομπή του κατηγορουμένου, εκδόθηκε τον Μάρτιο του 2017 απαλλακτικό βούλευμα, το οποίο έβρισκε ανεπαρκείς τις ενδείξεις για όσα είχαν καταγγελθεί. Ομως, ο εισαγγελέας Εφετών, αξιολογώντας ως ανεπέρειστο στον νόμο και ελλειμματικό το βούλευμα αυτό, επεσήμανε τα σφάλματά του και άσκησε έφεση, η οποία οδήγησε σε παραπομπή του μουσικού τον Αύγουστο του 2017.
Ο καλλιτέχνης πρωτόδικα όπως αναφέρει το δημοσίευμα, επικαλέστηκε την απουσία μαρτύρων, ενώ κυρίως προσπάθησε να βγάλει το παιδί «τρελό», ισχυριζόμενος ότι ήταν καταθλιπτικό, χειριστικό και ότι «κάπου αλλού τα είχε δει αυτά που του καταμαρτυρεί».