Στη δημιουργία “καλαθιού” με χριστουγεννιάτικα – εποχικά προϊόντα προχώρησε και επίσημα το υπουργείο Ανάπτυξης, κατόπιν σχετικών ανακοινώσεων που έκανε το μεσημέρι της Τρίτης ο αρμόδιος υπουργός, Άδωνις Γεωργιάδης.
Επί της ουσίας σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός πρόκειται για τη δημιουργία ενός επιμέρους “καλαθιού” παιχνιδιών από πλευράς των εξειδικευμένων αλυσίδων και καταστημάτων πώλησης παιδικών προϊόντων και παιχνιδιών, συμφώνησαν από κοινού το υπουργείο Ανάπτυξης.
Σύμφωνα με το capital.gr, προϊόντα αυτής της μορφής θα έχουν την δυνατότητα να πωλούν και οι μη εξειδικευμένες αλυσίδες παιχνιδιών όπως σούπερ μάρκετ και καταστήματα λιανικής όπως τα Public, Media Markt, Πλαίσιο ή λοιπές αλυσίδες που διαθέτουν και εποχικά προϊόντα.
Σημειώνεται ότι στις εισόδους των καταστημάτων θα υπάρχει ειδικό σήμα με τον Άη Βασίλη και ένα καλάθι σουπερμάρκετ στα προϊόντα που θα είναι στη λίστα. Η λίστα των συγκεκριμένων προϊόντων θα είναι αναρτημένη και στην είσοδο του καταστήματος.
Αυτό είναι το “καλάθι του Άη Βασίλη”: Γιατί έμειναν έξω τα… μελομακάρονα – Μέσα παιχνίδια, βασιλόπιτα, γαλοπούλα
Κατά τα όσα ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης: “Στην προσπάθειά μας να φτιάξουμε το καλάθι των εορτών, ετέθη το ερώτημα για το εάν θα βάζαμε παιχνίδια. Αποφασίσαμε σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών, φτιάχνουμε το καλάθι του Άη Βασίλη. Θα έχει ισχύ από τις 14 Δεκεμβρίου έως και τις 11 Ιανουαρίου. Συγκεντρώσαμε 10 κατηγορίες παιχνιδιών, επιτραπέζια- παζλ, παιχνίδια με κούκλες, παιχνίδια μίμησης, βρεφικά παιχνίδια, παιχνίδια δράσης, παιχνίδια κατασκευών, τηλεκατευθυνόμενα, αθλητικά παιχνίδια, λούτρινα, παιχνίδια εξωτερικού χώρου και μουσικά παιχνίδια”.
Το “καλάθι του Άη Βασίλη” θα παρακολουθείται ανά εβδομάδα και θα ενταχθεί επίσης στην πλατφόρμα του e-katanalotis για να μπορεί κανείς να ελέγχει την εξέλιξη των τιμών έως και το κλείσιμο της εορταστικής περιόδου. Τα προϊόντα θα ελέγχονται από τη ΔΙΜΕΑ ως προς τα περιθώρια κέρδους, έτσι ώστε να μην μειωθεί η κατανάλωση παιχνιδιών και παιδικών προϊόντων.
Πάνω από το 50% των πωλήσεων παιχνιδιών στις γιορτές Χριστουγέννων – Πρωτοχρονιάς
Το “καλάθι” παιχνιδιών θα έχει στόχο τη συγκράτηση στις τιμές των προϊόντων και την αποφυγή περαιτέρω ανατιμήσεων, δεδομένου ότι ιδίως στην περίοδο των γιορτών παρουσιάζονται και φαινόμενα αυξημένων τιμών. Ταυτόχρονα όμως επιδίωξη του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να αντιμετωπίσει και ανατιμήσεις που σχετίζονται με την ευρύτερη τάση της περιόδου, δεδομένου ότι ήδη έχουν πραγματοποιηθεί αυξήσεις που κυμαίνονται από 10% έως και 25% με το ποσοστό της ανατίμησης να εξαρτάται από τη χώρα προέλευσης, την εταιρεία παραγωγής, τις πρώτες ύλες που απαιτούνται για την παραγωγή ενός παιχνιδιού αλλά και από αρκετούς ακόμη ρυθμιστικούς παράγοντες.
Όπως ανέφερε ο κύριος Γεωργιάδης: “Στην έκτη εβδομάδα λειτουργίας του καλαθιού του νοικοκυριού και συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό οι καλές επιδόσεις. Τα περισσότερα προϊόντα κράτησαν τιμές, κάποια μειώθηκαν, ελάχιστα είχαν αυξήσεις. Η μέση αξία καλαθιού είναι μειωμένη κατά 30% και εάν συνυπολογιστεί και ο πληθωρισμός η αξία είναι μειωμένη κατά 40%. ΄Ετσι, ενώ οι αλυσίδες στην αρχή ήταν πάνω από τα 110 ευρώ, πλέον βρίσκονται κάτω από τα 100 ευρώ τα 2/3 των αλυσίδων που συμμετέχουν”.
Τα νέα προϊόντα στο εορταστικό καλάθι – Γιατί δεν μπήκαν στο καλάθι τα μελομακάρονα
Στο εορταστικό καλάθι προστίθενται επίσης και νέα προϊόντα και συγκεκριμένα η βασιλόπιτα-τσουρέκι, οι σοκολάτες και από κρεατικά το μοσχάρι και η γαλοπούλα. Θυμίζουμε ότι ήδη περιλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού δύο ακόμη κατηγορίες κρέατος, το κοτόπουλο και το χοιρινό.
Η ισχύς του θα είναι από τις 14 Δεκεμβρίου έως και τις 14 Ιανουαρίου. Έντονη ήταν η συζήτηση για το εάν θα συμπεριληφθούν τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες. Ωστόσο δεν έγινε για να μην προκληθεί αθέμιτος ανταγωνισμός σε φούρνους και ζαχαροπλαστεία.
“Με την περιγραφή μίας τέτοιας καταιγίδας δεν προστατεύονται οι πωλήσεις”
Νωρίτερα ο υπουργός κατά την παρουσία του σε πάνελ συζήτησης του Ινστιτούτου Πωλήσεων Ελλάδος σημείωσε ότι: “το καλάθι είναι ένα πολύ καλό εργαλείο πωλήσεων που βοηθάει τον καταναλωτή και ταυτόχρονα μειώνει τις τιμές. Μην μας πιάνει αυτό που κάνουν τα κανάλια και μιζεριάζουμε με τις ειδήσεις. Εάν ένα κανάλι παίξει τα αποτελέσματα για την ανάπτυξη του λιανεμπορίου θα κάνει 5% τηλεθέαση, ενώ εάν παρουσιάσει την καταστροφή ενός νοικοκυριού θα πιάσει 25% τηλεθέαση. Το εμπόριο για να πηγαίνει καλά πρέπει να έχει καλό κλίμα. Εάν πηγαίνουμε διαρκώς στην περιγραφή μίας τέλειας καταιγίδας, τότε δεν προστατεύονται οι πωλήσεις. Ζούμε μία ιδιαίτερη εποχή με την μεταλύτερη πληθωριστική κρίση από τον β’ παγκόσμιο πόλεμο, που οφείλεται στην ενεργειακή κρίση που δημιούργησε και τεχνητά ο πρόεδρος Πούτιν για να κερδίσει και πολιτικούς σκοπούς”.
Έφερε ως παράδειγμα τα αυτοκίνητα, τα οποία όπως είπε παρουσιάζουν αύξηση πωλήσεων κατά 12% φέτος. “Αντιθέτως την εποχή του μνημονίου οι πωλήσεις αυτοκινήτων είχαν σταματήσει. Ταυτόχρονα εξαγωγές καταγράφουν ρεκόρ όλων των εποχών. Στο ρεύμα προσφέραμε επιδότηση στους οικιακούς λογαριασμούς και στην κατανάλωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Παρέχουμε μεγαλύτερη επιδότηση για τα αρτοποιία που το ρεύμα που καίνε είναι μεγαλύτερο. Έως 15 Δεκεμβρίου θα τεθεί σε εφαρμογή και πρόγραμμα ΕΣΠΑ για να βάλουν φωτοβολταϊκά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις προκειμένου να προβούν σε ιδιωκατανάλωση, παράγοντας ενέργεια για τις ανάγκες τους”.
Πηγή: Capital.gr