Επενδύουν και πάλι στην Ελλάδα οι μεγάλες αλυσίδες «κολοσσοί» στο γρήγορο φαγητό
Με ανάπτυξη 8%-10%, δηλαδή τζίρο που θα κινηθεί μεταξύ €45-€46 εκατ., αναμένεται να κλείσει η φετινή χρονιά για την Food Plus, η οποία έχει τη διαχείριση των εστιατορίων KFC στην Ελλάδα από το 1989, ενώ νέα συμφωνία προβλέπει και την άφιξη των Taco Bell στην ελληνική αγορά εστίασης.
Παράλληλα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, ανοδικά κινείται σε σημαντικά ποσοστά και το EBITDA. Οι ίδιες πηγές σημειώνουν στο MR ότι ο ρυθμός ανάπτυξης στο β’ εξάμηνο επιβραδύνθηκε κάπως, κάτι το οποίο αποδίδεται στο γεγονός ότι η εταιρεία δεν προχώρησε σε αυξήσεις στους τιμοκαταλόγους των εστιατορίων, ενώ την ίδια στιγμή αυξήθηκε το κόστος εργασίας και παράλληλα εντάθηκε ο ανταγωνισμός.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας πέρυσι ανήλθε σε €42 εκατ. έναντι €27,62 εκατ. το 2022, με το μικτό αποτέλεσμα να διαμορφώνεται σε €22 εκατ. από €14,32 εκατ. μία χρονιά πριν.ωΤα κέρδη της Food Plus ανήλθαν σε €2,2 εκατ. έναντι €1,73 εκατ. το 2022.
Επίσης τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας αυξήθηκαν σε €4,1 εκατ. έναντι €1,985 εκατ. το 2022, ενώ οι υποχρεώσεις της εταιρείας στο τέλος του 2023 ήταν αυξημένες κατά 12,3% σε ετήσια βάση, στα €13,84 εκατ. Από το σύνολο των υποχρεώσεων, το ποσό των €3,55 εκατ. αφορούσε οφειλόμενο κεφάλαιο για αποπληρωμή ομολογιακού δανείου, €1 εκατ. ήταν η τελευταία δόση βραχυπρόθεσμου δανεισμού, ενώ ποσό €5,755 εκατ. αφορούσε εμπορικές υποχρεώσεις. Η εταιρεία πήρε ομολογιακό δάνειο ύψους €5 εκατ. τη φετινή χρονιά, το οποίο θα αποπληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2029.
Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει συνεχώς στην επέκταση του δικτύου της. Είναι χαρακτηριστικό ότι, από το 2019 που λειτουργούσαν 8 καταστήματα KFC, φέτος το δίκτυο αριθμεί ήδη 19 καταστήματα, εκ των οποίων 2 άνοιξαν μέσα στη χρονιά (σε Γέρακα και Φιλαδέλφεια). Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ανοίξουν ακόμη 2 νέα σημεία, σε Πάτρα και Μεταμόρφωση.
Σήμερα το δίκτυο αποτελείται από 16 καταστήματα στην Αθήνα και 3 στην Θεσσαλονίκη.
Καταστήματα
Αθήνα
Γλυφάδα
Πειραιάς
Παγκράτι
Ρέντη (Village)
Μαρούσι (The Mall Athens)
Άγιος Δημήτριος (Metro Mall)
Σύνταγμα
Ίλιον (Escape Center)
Κηφισιά
Αμπελόκηποι (Θων)
River West
Smart Park
Νέα Σμύρνη
Χαλάνδρι
Ν. Φιλαδέλφεια
Θεσσαλονίκη
One Salonica
Mediterranean Cosmos
Πλατεία Αριστοτέλους
Επενδύσεις
Το γενικότερο πλάνο της Food Plus, πάντα σε συνεννόηση με την Yum International S.a.RL (στην οποία ανήκει η KFC), περιλαμβάνει την προσθήκη 4-5 νέων καταστημάτων και επενδύσεις της τάξης των €5 εκατ. σε ετήσια βάση. Σε αυτές περιλαμβάνονται τα αστικά κέντρα και μεγάλες πόλεις της περιφέρειας, ενώ έχουν ήδη γίνει συζητήσεις για παρουσία της KFC στο mega project του Ελληνικού.
Η διοίκηση της Food Plus υπογραμμίζει μια ιστορική στιγμή για την εταιρεία, πριν από περίπου δύο εβδομάδες, καθώς άνοιξε το πρώτο drive thru κατάστημα στον Γέρακα και θα ακολουθήσει το δεύτερο στην Μεταμόρφωση.
Για την επόμενη χρονιά, δρομολογείται συνολικά το άνοιγμα 3 νέων drive thru καταστημάτων, εκ των οποίων το ένα θα ανοίξει στον Άλιμο σε συνεργασία με την Avin.
Taco Bell
Πρόσφατα εξάλλου η εταιρεία ήρθε σε συμφωνία για την ανάληψη της διαχείρισης των καταστημάτων Taco Bell στην Ελλάδα. Στόχος της διοίκησης είναι να προσθέτει κάθε χρονιά στο δίκτυο της Tex-Mex αλυσίδας περίπου 4-5 καταστήματα.
Όπως αναφέρουν πηγές της Food Plus, πρόκειται για ένα brand το οποίο, εκτός από τις ΗΠΑ που είναι πολύ δημοφιλές, ανεβαίνει με τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης σε όλο τον κόσμο. Στην Ευρώπη είναι μεγάλο το ενδιαφέρον σε χώρες όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και τον ευρωπαϊκό Νότο, δηλαδή σε Ισπανία, Πορτογαλία και Κύπρο, ενώ παρουσία στην Ανατολική Ευρώπη έχει στην Ρουμανία.
Στόχος της Food Plus είναι να εκμεταλλευθεί τη μεγάλη στροφή των καταναλωτών και προς ethnic κουζίνες, αλλά και το νεανικό κοινό που προτιμά brands όπως αυτό της Taco Bell.
Πηγή: moneyreview