Η Αιμιλία Υψηλάντη μιλούσε ένα χρόνο πριν στο bovary.gr για τη στενή σχέση με την κόρη της που έφυγε ξαφνικά από τη ζωή το περασμένο Σάββατο σε ηλικία 55 ετών βυθίζοντάς της στη θλίψη…
Θεατρίνα παλιάς κοπής η Αιμιλία Υψηλάντη, την συνάντησα ένα χρόνο πριν, στο δεύτερο σπίτι της, στο θέατρο Αργώ, την περίοδο που βρισκόταν σε πρόβες για την παράσταση που ετοίμαζε εκείνη τη σεζόν.
Από νωρίς το πρωί βρισκόταν στο θέατρο και θα καθόταν μέχρι αργά το βράδυ. Αεικίνητη και πρόσχαρη με ξενάγησε λίγο στη γειτονιά του Μεταξουργείου που βρίσκεται το θέατρο, χαιρέτησε τους κατοίκους της περιοχής που της καλημέριζαν με το μικρό της όνομα και στη συνέχεια ανεβήκαμε τα σκαλιά για να καθίσουμε στο καμαρίνι της για την συνέντευξη.
Ζεστή και φιλόξενη κάθισε στον καναπέ απέναντι μου και ξετύλιξε την διαδρομή της από τα πρώτα χρόνια της ζωής της φτάνοντας στο σήμερα. Μιλούσε με πάθος για το θέατρο και ο τόνος της φωνής της έγινε ακόμα πιο ζεστός όταν μου περιέγραψε τη γέννηση της κόρης της, Μαρίνας και τη μοναδική σχέση που έχει δημιουργήσει με την εγγονή της.
Δώδεκα μήνες μετά η ίδια πρωταγωνιστεί σε ένα έργο που δεν επέλεξε να παίξει. Η Αιμιλία Υψηλάντη αποχαιρέτησε για πάντα την κόρη της, Μαρίνα και τώρα πρέπει να σταθεί ξανά στο πλευρό της εγγονής της, Άρτεμις, όπως τότε που ήταν μικρό κοριτσάκι και είχε «χάσει» τον πατέρα της. Γιαγιά και εγγονή έχουν χτίσει όλα αυτά τα χρόνια μια μοναδική σχέση αγάπης.
Όσο για το θέατρο παραμένει πάντα ο άξονας της Αιμιλίας Υψηλάντη, η οποία θα ανέβει κανονικά στη σκηνή από την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου για να υποδυθεί την «κυρία Κλαιν».
Αιμιλία Υψηλάντη: Όσα έλεγε για την σχέση με την κόρη της και την εγγονή της
«Όταν έμεινα έγκυος, αποφάσισα να ασχοληθώ με το θέατρο. Η Μαρίνα μου ήταν μόλις 30 ημερών όταν άρχισα τις πρόβες για μια παράσταση, η οποία τελικά δεν ανέβηκε ποτέ. Ήταν δύσκολο το μεγάλωμα ενός παιδιού σε συνδυασμό με τη δουλειά. Άρχισε η πραγματική σχέση με τη ζωή. Εκείνη την περίοδο ήμουν μόνη μου. Ο άντρας μου ταξίδευε και οι γονείς μου είχαν πάει διακοπές, οπότε με βοηθούσε μια θεία μου, η οποία έμενε στην Ηλιούπολη. Άλλαζα τρία λεωφορεία για να πάω από την Ηλιούπολη στην Αθήνα, ώστε να είμαι στην ώρα μου στο θέατρο. Δεν με πείραξε που η παράσταση δεν ανέβηκε γιατί ήμουν νέα. Υπήρξαν εποχές που κουράστηκα, ταλαιπωρήθηκα κι άλλες εποχές που ήμουν πολύ άνετα» είχε αναφέρει η Αιμιλία Υψηλάντη στο Bovary.gr
Φωτογραφία: Παναγιώτης Μάλλιαρης
«Τώρα έχω μαζί μου στο θέατρο την εγγονή μου, την Άρτεμις. Κάποτε είχα την κόρη μου και τώρα το παιδί της. Το παιδί μου ακολούθησε τα επαγγελματικά μου βήματα, δούλεψε ως ηθοποιός, αλλά ασχολήθηκε με τη σκηνοθεσία και τον κινηματογράφο. Μπορώ να σου πω πως με την εγγονή μου είμαι πιο επικής και απορώ πολύ με μένα. Αντίθετα με την κόρη μου ήμουν πιο σκληρή. Η αλήθεια είναι πως με τα παιδιά μας είμαστε πιο απαιτητικοί, με την Άρτεμις είμαι περισσότερο διαλλακτική. Αυτό συμβαίνει γιατί με τα παιδιά υπάρχει ανταγωνισμός, ενώ με τα εγγόνια όχι. Με την επόμενη γενιά νιώθεις ότι είσαι πιο πολύ παιδαγωγός γιατί έχεις την αίσθηση πως φεύγεις και θέλεις να τους μάθεις πράγματα. Σε ό,τι αφορά την κόρη μου, ό,τι ήθελα να της το μάθω το ξέρει. Με την εγγονή μου είναι διαφορετικά τα πράγματα γιατί έχασε νωρίς τον μπαμπά της και έχει ανάγκη την οικογένεια. Εγώ θυμάμαι ήθελα να φύγω γρήγορα από το σπίτι μου, τα νέα παιδιά δεν νομίζω. Με την εγγονή μου απολαμβάνω να κάνω τα πάντα, να ταξιδεύουμε, να τις ανοίγω νέες πόρτες».
Αιμιλία Υψηλάντη: Η παράσταση που πρωταγωνιστεί και η αλλόκοτη σύμπτωση του έργου με τη προσωπική της τραγωδία
Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr, η Αιμιλία Υψηλάντη από την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου θα ανέβει κανονικά στη θεατρική σκηνή του «Αργώ» να παίξει την «Κυρία Κλαιν», μια μητέρα που από ένα τηλεφώνημα πληροφορείται το θάνατο του γιου της.
Μάλιστα, τις επόμενες ώρες θα ανακοινωθεί και επίσημα η επιθυμία της ηθοποιού να συνεχίσει κανονικά τις παραστάσεις.
«Η κυρία Κλαιν»: Η υπόθεση του έργου
Τρεις γυναίκες και οι τρεις ψυχαναλύτριες, μια μάνα -η περίφημη Μέλανι Κλάιν- η κόρη της και η γραμματέας της περνούν μια νύχτα μαζί, στο Λονδίνο του 1934. O ξαφνικός θάνατος του γιου και αδελφού δημιουργεί άγριες συγκρούσεις, συνεχείς ανατροπές, ανταγωνισμό, ενοχές, πάθη.
«Η Κυρία Κλάιν» είναι η βιεννέζα ψυχαναλύτρια Μέλανι Κλάιν, η σημαντικότερη της Ευρώπης που έκανε πρωτοπόρες έρευνες στη νηπιακή και παιδική ψυχολογία και αμφισβήτησε έντονα τον Σίγκμουντ Φρόυντ του οποίου υπήρξε μαθήτρια.
Το έργο γράφτηκε το 1988 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Εθνικό θέατρο της Αγγλίας.