Ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος τονίζει στο Newsauto.gr ότι η ηλεκτρονική διασταύρωση αποτελεί μονόδρομο – Χωρίς ασφαλιστήριο συμβόλαιο το 8,5% των οχημάτων που ελέγχει η ΕΛΑΣ
Αυξητικές είναι οι τάσεις που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες στα ανασφάλιστα οχήματα και πλέον το θέμα έχει πολύ μεγάλες οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις παρά το γεγονός πως η νομοθεσία επιβολή προστίμων υπάρχει από το 2015 αλλά δεν εφαρμόζεται!
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων έχει ξεπεράσει ήδη τις 550.000 μονάδες και τα στελέχη από την ασφαλιστική αγορά κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου καθώς οι υπέρογκες αυξήσεις στην ενέργεια, τα καύσιμα και στα είδη διατροφής είναι ικανά να προκαλέσουν έκρηξη του φαινομένου εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας…
«Η μόνη αποτελεσματική λύση για τη ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων είναι ο ηλεκτρονικός έλεγχος» δηλώνει κατηγορηματικά στο Newsauto.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου ξεκαθαρίζοντας ότι το φλέγον θέμα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα στην Ελλάδα όπως γίνεται εδώ και δεκαετίες στις ανεπτυγμένες χώρες.
Επίσης ο κ. Σαρρηγεωργίου αναφέρει στο Newsauto.gr ότι: «Το πρόβλημα της κυκλοφορίας ανασφάλιστων οχημάτων στους δρόμους της Ελλάδος δυστυχώς παραμένει άλυτο. Σήμερα στη χώρα μας εκτιμάται ότι κυκλοφορούν εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα.
Η κυκλοφορία των ανασφάλιστων οχημάτων είναι ένα φαινόμενο με μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα και στην Ελλάδα, όπως γίνεται εδώ και δεκαετίες σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες. Το να κυκλοφορεί κάποιος ανασφάλιστος είναι παράνομο και ανεύθυνο, καθώς εάν εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα θα αφήσει το συνάνθρωπό του – θύμα του χωρίς την άμεση προστασία της ασφάλισης που προβλέπει ο νόμος. Επιπλέον, οι ανασφάλιστοι οδηγοί μεταθέτουν τα βάρη και την αποκατάσταση των ζημιών που οι ίδιοι προκαλούν σε περίπτωση ατυχήματος στους υπόλοιπους συνεπείς πολίτες, γεγονός που οδηγεί σε κοινωνική και οικονομική αδικία. Ο ανασφάλιστος οδηγός εκθέτει και τον ίδιο τον εαυτό του σε κίνδυνο, καθώς δεν πρέπει να ξεχνά ότι σε περίπτωση ατυχήματος ευθύνεται με την προσωπική του περιουσία έναντι των θυμάτων του και του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων.
Η Ελληνική Αστυνομία διενεργεί επιτόπιους ελέγχους στους δρόμους, επιτελώντας με αποτελεσματικότητα το ρόλο της. Οι επιτόπιοι έλεγχοι παρότι χρήσιμοι δεν λύνουν το πρόβλημα διότι είναι δειγματοληπτικοί και όχι καθολικοί. Από τους μηνιαίους ελέγχους οχημάτων που διεξάγει η Ελληνική Αστυνομία προκύπτει ότι το 8,5% των οχημάτων είναι ανασφάλιστο! (πηγή: Κέντρο Πληροφοριών Επικουρικού Κεφαλαίου).
Η μόνη αποτελεσματική λύση για τη ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων είναι ο συστηματικός ηλεκτρονικός έλεγχος. Παρά την υιοθέτησή της με Νόμο, η διαδικασία ηλεκτρονικού ελέγχου ανασφαλίστων οχημάτων έχει εφαρμοστεί από την Πολιτεία μόνον δύο φορές και αυτές ημιτελώς. Η τελευταία ηλεκτρονική διασταύρωση για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων πραγματοποιήθηκε από την ΑΑΔΕ το 2018! Έκτοτε δεν έχει πραγματοποιηθεί άλλη διασταύρωση, πληροφορούμεθα όμως ότι σύντομα θα υπάρχουν εξελίξεις. Για τη διασφάλιση της προστασίας του κοινωνικού συνόλου είναι απαραίτητη η άμεση και σε συνεχή βάση εφαρμογή της νομοθεσίας για τον ηλεκτρονικό εντοπισμό και έλεγχο των ανασφάλιστων οχημάτων.»
Τα πρόστιμα
Ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα ισχύει από τον Μάιο του 2014 και προβλέπει υψηλά πρόστιμα, τα οποία έως τώρα επιβάλλονται σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία. Από τα πρόστιμα δεν εξαιρούνται ούτε τα οχήματα που δεν κυκλοφορούν, καθώς εάν δεν έχουν κατατεθεί οι πινακίδες, υποχρεούνται να είναι ασφαλισμένα.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία όποιος οδηγός ΙΧ παραλάβει ειδοποιητήριο, πρέπει μέσα σε 8 ημέρες είτε να αποδείξει πως το όχημά του είναι ασφαλισμένο είτε να προχωρήσει στην ασφάλιση του οχήματός του και να πληρώσει το παράβολο των 250 ευρώ. Εάν ο κάτοχος του αυτοκινήτου δεν συμμορφωθεί, ο νόμος προβλέπει την επιβολή νέου προστίμου 500 ευρώ σε συνδυασμό με τις διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.
Οι διοικητικές κυρώσεις περιλαμβάνουν αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες.
Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για τρία χρόνια σε περίπτωση υποτροπής.
Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500 ευρώ για τα επιβατικά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
Φυλάκιση από δύο μήνες έως 1 χρόνο και χρηματική ποινή έως 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.
Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες μπορούν να επιστραφούν στον κάτοχο ή στον ιδιοκτήτη του οχήματος, πριν περάσουν τα παραπάνω χρονικά διαστήματα, αν πληρώσει το πρόστιμο και προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής καθώς και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο για το όχημα.
Οι Ποινικές κυρώσεις προβλέπουν φυλάκιση από 2 μήνες έως 1 χρόνο και χρηματική ποινή έως 3.000 ευρώ.