Σε τραγωδία εξελίχθηκε η σύγκρουση συρμών που σημειώθηκε τα ξημερώματα στις γραμμές του ΗΣΑΠ στο ύψος του σταθμού Αττική, μεταξύ ειδικής μηχανής λείανσης και επιβατικού συρμού. Ένας εργαζόμενος 41 ετών έχασε τη ζωή του και δύο έχουν τραυματίστηκαν.
Το δυστύχημα σημειώθηκε στη γραμμή 1 στις 04:05 όταν η ειδική μηχανή λείανσης που είχε ξεκινήσει από την Κηφισιά παρουσίασε βλάβη στα φρένα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα προτού τελικά συγκρουστεί με άλλο τρένο, στο ύψος του σταθμού του Αγίου Νικολάου, το οποίο είχε τοποθετήσει εκεί η αρμόδια υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ, προκειμένου να σταματήσει την πορεία της.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ, Νίκο Χαιρέτα, ο άτυχος εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ ήταν ηλικίας 41 ετών. «Ήταν ένα από τα καλύτερα παιδιά. Είμαστε συντετριμμένοι», είπε εμφανώς συγκινημένος ο κ. Χαιρέτας για τον άτυχο εργαζόμενο.
Την οδύνη τους για το χαμό εν ώρα καθήκοντος ενός συναδέλφου τους επί σειρά ετών και μέλους της οικογένειας των σταθερών συγκοινωνιών, εξέφρασαν με ανακοινωσή τους η διοίκηση και οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ.
«Ο θανάσιμος τραυματισμός του εργοδηγού, υπαλλήλου επιδομής των Σταθερών Συγκοινωνιών, επήλθε το πρωί της Τρίτης 16/11/2021, σε δυστύχημα που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εργασιών λείανσης της Γραμμής 1 του Μετρό. Αποτέλεσμα του δυστυχήματος, ήταν ο ελαφρύς τραυματισμός δύο ακόμη εργαζομένων, ενός υπαλλήλου της ΣΤΑΣΥ και ενός υπαλλήλου της αυστριακής εταιρείας που εκτελούσε το έργο. Έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργεί η ΣΤΑΣΥ σε συνεργασία με τις Αρχές. Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήριά της προς την οικογένεια του εκλιπόντος».
Τραγωδία στον ΗΣΑΠ: Πώς έγινε το φρικτό δυστύχημα στον Άγιο Νικόλαο
Μιλώντας στο OPEN, ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, Σπύρος Ρεβύθης περιέγραψε πώς συνέβη το περιστατικό.
«Είναι ένα μηχάνημα που λειαίνει την τροχιά, στο πλαίσιο της συντήρησης. Είναι μια εταιρεία από τη Δανία που ήρθε να συντηρήσει τη γραμμή. Ο οδηγός είναι του εργολάβου. Την ώρα που οδηγούσε, διαπίστωσε ότι δεν έχει φρένα και το μηχάνημα κινείτο με ανεξέλεγκτη ταχύτητα. Προκειμένου να σταματήσει καθώς είναι κατηφορικό το σημείο και η ταχύτητα θα αυξανόταν κι άλλο, έβαλαν τον συρμό για να το σταματήσουν».
Όπως εξήγησε, αυτοί που ήταν πίσω και πήδηξαν εν κινήσει είναι μια χαρά. Ο οδηγός και ο ένας μηχανικός πήδηξαν την τελευταία στιγμή, λίγο πριν από τη σύγκρουση.
«Είμαστε συγκλονισμένοι σαν εργαζόμενοι. Πρώτα πρέπει να απελευθερώσουμε το δίκτυο και μετά θα δούμε τι πρέπει να κάνουμε γιατί είναι κάτι που δεν μπορούμε να μην κάνουμε κάτι. Με τέτοια ταχύτητα σε τροχιά, αν δεν το ζήσεις δεν μπορείς να καταλάβεις τον τρόμο και τον πανικό», κατέληξε ο κ. Ρεβύθης.