Για πολλούς, το ραδιόφωνο στο αυτοκίνητο είναι η συντροφιά τους κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, η χαλάρωση τους όταν βρίσκονται κολλημένοι σε μποτιλιάρισμα ή ο τρόπος για να ενημερώνονται άμεσα για την επικαιρότητα της ημέρας. Δεν είναι λίγοι αυτοί που η πρώτη κίνηση που κάνουν μόλις βάλουν μπροστά τα οχήματά τους και φορέσουν τη ζώνη ασφαλείας είναι να το ανοίξουν αναζητώντας την αγαπημένη τους συχνότητα.
Οι περισσότεροι σταθμοί σήμερα εκπέμπουν σε FM (διαμόρφωση σήματος κατά συχνότητα), έχοντας παραγκωνίσει τα AM που κατά τα πρώτα περίπου 80 χρόνια του 20ου αιώνα ήταν ο κυρίαρχος τρόπος εκπομπής.
Παρά την ώθηση των ΑΜ στην αφάνεια, συνεχίζουν να υπάρχουν κάποιοι ραδιοφωνικοί σταθμοί που συνεχίζουν να εκπέμπουν σε αυτά, αρνούμενοι να «πεθάνουν».
Κάθε προσπάθεια, ωστόσο, να κρατηθούν στη ζωή ενδέχεται να αποδειχθεί άκαρπη, μιας και το (οδυνηρό) μέλλον τους δείχνει να έχει προδιαγραφεί από τις ραγδαίες αλλαγές που συντελούνται στον αυτοκινητικό κόσμο.
Το τελευταίο διάστημα, στις ΗΠΑ, το διαφαινόμενο τέλος των ραδιοφωνικών σταθμών AM αποδίδεται από μία μεγάλη μερίδα λάτρεων της συνωμοσιολογίας στην ενορχηστρωμένη προσπάθεια της κυβέρνησης, που έχει ως «όχημα» τον αυτοκινητικό κλάδο, να αποσιωπήσει πλήρως τις συντηρητικές φωνές που ακούγονται κυρίως μέσω σταθμών στα AM.
«Θεωρώ ότι οι πολίτες επιθυμούν περισσότερες και όχι λιγότερες επιλογές. Και αυτό (σ.σ. το τέλος των AM) μοιάζει ως ένα ευθύ πολιτικό χτύπημα στις συντηρητικές φωνές που ακούγονται κυρίως μέσω των AM», ανέφερε πριν λίγο καιρό ο παρουσιαστής Sean Hannity, ένας εκ των σημαντικότερων συμμάχων του Donald Trump.
Το τέλος, ωστόσο, των AM οφείλεται σε άλλους λόγους που δεν σχετίζονται με καμιά προσπάθεια φίμωσης του συντηρητικού μπλοκ. Η κακή ποιότητα ήχου, ο μικρός αριθμός ακροατών, η μετάβαση στο ψηφιακό ραδιόφωνο DAB (Digital Audio Broadcasting) και τα συστήματα πολυμέσων (infotainments) που είναι συμβατά με smartphones είναι μόνο μερικούς από τους παράγοντες που ωθούν τα AM στην ανυπαρξία.
Στην εξίσωση πρέπει να προστεθεί το γεγονός ότι πολλά από τα υφιστάμενα συστήματα κίνησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (ο αριθμός των οποίων αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς) παράγουν ηλεκτρομαγνητικό θόρυβο που επηρεάζει τα σήματα AM.