Ένα αξιοσημείωτο περιστατικό σημειώθηκε στο Χαλάνδρι όταν ηλεκτρικό αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες την ώρα που φόρτιζε.
Η πυρκαγιά ξέσπασε σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης επί της οδού Αγίας Παρασκευής και μάλιστα χρειάστηκε η παρέμβαση της πυροσβεστικής.
Στο σημείο, επιχείρησαν 9 πυροσβέστες με 3 οχήματα, ενώ δεν υπήρξαν αναφορές για τραυματίες.
Φωτιά σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Τι ισχύει
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν συνδεθεί σε μεγάλο βαθμό με αυξημένο κίνδυνο φωτιάς. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Είναι τα ηλεκτρικά ο φόβος και ο τρόμος όταν η κουβέντα έρχεται στο ενδεχόμενο πυρκαγιάς ή τα υβριδικά και η βενζίνη αποδεικνύονται πιο ευπαθή;
Ο μοναδικός σοβαρός και αξιόπιστος τρόπος για να βρούμε την αλήθεια είναι να κοιτάξουμε τα νούμερα. Μία έρευνα στις Ηνωμένες Πολιτείες έκανε ακριβώς αυτό. Μάζεψε τα δεδομένα για φωτιές σε αυτοκίνητα και έβγαλε το ποσοστό που αντιστοιχεί στο κάθε καύσιμο.
Δείτε το βίντεο – Πρωτοφανές περιστατικό με ηλεκτρικό αυτοκίνητο που φόρτιζε στο Χαλάνδρι
Το αποτέλεσμα είναι απόλυτο, ξεκάθαρο και συντριπτικό υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η πιθανότητα να πιάσει φωτιά ένα αυτοκίνητο που κινείται αποκλειστικά με μπαταρίες είναι ελάχιστη. Συγκριτικά, τα νούμερα για τα υβριδικά και τα αυτοκίνητα με βενζίνη είναι πολύ μεγαλύτερα.
Η έρευνα έβγαλε τρία νούμερα τα οποία αφορούν περίπτωση πυρκαγιάς για κάθε 100.000 αυτοκίνητα. Στα ηλεκτρικά καταγράφηκαν 25,1 περιπτώσεις, στη βενζίνη καταγράφηκαν 1.529 περιπτώσεις και στα υβριδικά 3.474 περιπτώσεις.
Με απλά λόγια αυτό σημαίνει ότι ένα αυτοκίνητο βενζίνης είναι σχεδόν 61 φορές πιο πιθανό να πιάσει φωτιά σε σχέση με ένα ηλεκτρικό, ενώ ένα υβριδικό είναι 138 φορές πιο πιθανό να τυλιχθεί στις φλόγες.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιάνουν σπάνια φωτιά, όμως σβήνουν δύσκολα
Σύμφωνα με εξειδικευμένο άρθρο του gocar.gr, μπορεί οι φωτιές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι πραγματικά ένα σπάνιο φαινόμενο, όμως είναι σημαντικά πιο καταστροφικές. Οι μπαταρίες λιθίου είναι δύσκολες στην κατάσβεση, ενώ το νερό που χρησιμοποιείται συνήθως δεν μπορεί να κάνει πολλά απέναντί τους.
Η χρήση αφρού σε κάποιες, ελάχιστες περιπτώσεις, αυξάνει τις πιθανότητες να πετύχουν τον στόχο τους οι πυροσβέστες. Μέχρι στιγμής, η πιο αποτελεσματική λύση φαίνεται ότι είναι η χρήση ειδικής κουβέρτας, η οποία είναι κατασκευασμένη από υλικά που αντέχουν τις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται και έχει την ικανότητα να κάνει τη φωτιά να σβήσει από μόνη της.
Ήδη και στην Ελλάδα η Πυροσβεστική έχει προμηθευτεί τέτοιες κουβέρτες, με τα στελέχη να ενημερώνονται σχετικά και να περνάνε την κατάλληλη εκπαίδευση προκειμένου να υπάρχει η απαραίτητη ετοιμότητα αν προκύψει τέτοιο ενδεχόμενο.
Στο μέλλον οι φωτιές στα ηλεκτρικά θα μειωθούν ακόμα περισσότερο
Η συχνότητα πρόκλησης πυρκαγιάς ως ποσοστό αναμένεται να μειωθεί τα επόμενα χρόνια, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται σε άλλους τύπους μπαταριών πέρα από εκείνες των ιόντων λιθίου. Αυτή τη στιγμή ήδη τα μισά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται παγκοσμίως έχουν μπαταρίες LFP οι οποίες πιάνουν πολύ πιο δύσκολα φωτιά, ενώ τα επόμενα χρόνια θα έρθουν και οι μπαταρίες στερεού τύπου (solid state batteries), οι οποίες αναμένεται να είναι ακόμα πιο ασφαλείς.